Запитували-відповідаємо: що робити, коли в мережі низька напруга?

Життя сучасної людини сьогодні вже важко уявити без численної побутової та промислової техніки. З широким використанням різноманітних електричних приладів виникає питання про якість напруги та її перепадів.
Чому так відбувається?
На якість та стабільність електропостачання впливають:
- перевантаженість лінії електропередачі;
- коротке замикання або удари блискавки;
- наявність в лінії працюючих промислових і побутових електроприладів з великим імпульсним енергоспоживанням: зварювальні апарати, нагрівачі, електродвигуни, тощо;
- неякісна електропроводка в будівлі, одночасне підключення до мережі великої кількості електрообладнання;
- вихід з ладу устаткування електропідстанцій або його несправність;
- обрив лінії електропередачі та інше.
Не менш важливим є той факт, коли деякі мешканці (ваші сусіди, наприклад) використовують електроенергію поза лічильником. Це створює додаткове навантаження на мережу і погіршує якість постачання електроенергії.
Ще одна з причин – застарілі електромережі, які зводилися десятки років тому з розрахунком на найнеобхідніші побутові прилади – по 1,5-2 кВ на одну квартиру. Більшість електромереж, наприклад, будувались ще в 1960-х і з сучасним навантаженням просто не справляються.
Які відхилення допустимі?
Відповідно до вимог та норм якісного постачання електроенергії в Україні, нормально допустимі значення відхилення рівня напруги становлять – ±10%, тобто від 198 В до 242 В.
Якщо напруга в мережі нижча або вища за номінальну?
У багатоквартирному будинку, необхідно звернутися до ОСББ або управляючої компанії, що обслуговує будинок, уточнити чи є проблеми у внутрішньобудинкових мережах, чи рівномірно розподілене навантаження на усі три фази у внутрішньобудинковій мережі, чи проводяться планові або профілактичні роботи, чи сталась аварія та, за необхідності, викликати чергового електрика.
У приватному/садовому будинку, потрібно звернутися у садове товариство або іншу організацію, що обслуговує електромережі. У разі, якщо такої організації немає, телефонуйте безпосередньо до АТ «Херсонобленерго» та повідомте про відхилення від номінальних значень напруги.
АТ "Херсонобленерго" відповідає тільки за напругу, яка надходить до вводу у Ваш будинок. А саме до вихідних клем приладу обліку, встановленого в будинку або в спеціальному щиті, ввідно-розподільчому пристрої, на фасаді будинку.
Для стабільного та якісного електропостачання АТ «Херсонобленерго» здійснює комплекс заходів з обслуговування електричних мереж.
А саме: проводить планові капітальні ремонти та технічне обслуговування мереж. Виконує реконструкцію та модернізацію мереж для забезпечення збільшення пропускної спроможності ліній і підстанцій. Впроваджує новітні технології з телеуправління та телесигналізації для своєчасного оповіщення про технологічні порушення, які стаються в мережах Товариства для оперативного реагування та усунення пошкодження. В мережах усіх класів напруги здійснюється контроль рівня напруги та іншими показниками якості електроенергії. Здійснюються виміри напруги в контрольних точках мережі та у споживачів. А у випадку відхилення від номінальних, вживаються невідкладні заходи з регулювання напруги та /або усунення причин, що впливають на якість електроенергії.